AVO


 דף הבית  אודותינו  חדשות ומבצעים  שאלות ותשובות צור קשר חשבון תנאי שימוש לקופה 


חיפוש מתקדם

תפריט
שאלוני מחקר תקפים
סקירת ספרות נרחבת
מידענות אקדמית בחינוך ומדעי החברה
כל העבודות 
מבצעים 
ביבליוגרפיה מוערת 2012
מאגר עבודות
מאגר עבודות 2006
מאגר עבודות 2007
מאגר עבודות 2008
מאגר עבודות 2009
מאגר עבודות באומנות
מאגר עבודות באנתרופולוגיה
מאגר עבודות בארכיאולוגיה
מאגר עבודות בגיאוגרפיה
מאגר עבודות בדת וחברה
מאגר עבודות בדת ויהדות
מאגר עבודות בהיסטוריה
מאגר עבודות בהיסטוריה כללית
מאגר עבודות בחינוך גופני
מאגר עבודות בחינוך מיוחד
מאגר עבודות ביחסים בינלאומיים
מאגר עבודות במגדר וחברה
מאגר עבודות במדעי המדינה
מאגר עבודות במזרח התיכון
מאגר עבודות במנהל ארגוני
מאגר עבודות במנהל חינוכי
מאגר עבודות במנהל חינוכי והוראה
מאגר עבודות במנהל עסקים
מאגר עבודות במנהל ציבורי
מאגר עבודות במשפחה וחברה
מאגר עבודות במשפט וחברה
מאגר עבודות במשפטים
מאגר עבודות בסוציולוגיה ארגונית
מאגר עבודות בסוציולוגיה בחינוך
מאגר עבודות בסיעוד
מאגר עבודות בספרות ושירה
מאגר עבודות בעבודה סוציאלית
מאגר עבודות בפוליטיקה וחברה
מאגר עבודות בפילוסופיה
מאגר עבודות בפסיכולוגיה
מאגר עבודות בפסיכולוגיה חברתית
מאגר עבודות בפסיכולוגיה חינוכית
מאגר עבודות בריבוד ואי שוויון
מאגר עבודות בתולדות עם ישראל
מאגר עבודות בתיירות
מאגר עבודות בתקשורת
מאגר עבודות ענק בחינוך
שאלוני מחקר
המאגר

חדש בחנות
הפריה מלאכותית


רבי מכר
לא זמין

כתובת ה- IP שלך
מטעמי אבטחה אנו מתעדים את כתובת ה- IP שלך:54.167.173.250
ניהול פיננסי בית ספרי בניית תקציב
מק"ט 7017





הנושא: ניהול פיננסי בית ספרי בניית תקציב
היקף-מספר מילים: 8700
מספר מקורות ביבליוגרפיים: 29
שנת פרסום: 2007
מחיר: 286 ₪
פרק 1: מבוא
1.1 כללי
1.2 אנטומיה של אוטונומיה
1.3 המטרה
פרק 2: ניהול אסטרטגי
2.1 בתי ספר בניהול עצמי - גישת S.B.M
2.2 מהי אסטרטגיה ומה מרכיביה
2.3 האסטרטגיות לניהול בית ספר ע"פ גישת S.B.M
2.4 אוטונומיה בית-ספרית: לקחים אמריקאיים
2.5 בתי ספר בניהול עצמי בישראל - מאמרים ומחקרים
פרק 3: ניהול משאבי בית הספר הפועל בגישת S.B.M
3.1 הפרובלמטיקה בניהול משאבי בית הספר
3.2 מערכת בקרה ניהולית
3.3 תקצוב
3.4 דוגמה לבניית תקציב המסגרת לשנת תשס"ו לבית הספר הפועל בשיטת S.B.M
פרק 4: בתי ספר בניהול עצמי כזרז לאי-שוויון בתקצוב החינוך היסודי
4.1 תקציר המחקר
4.2 הרקע המחקרי
4.3 עיקרי הממצאים
4.4 הכנסות עצמיות של בתי ספר בניהול עצמי
4.5 סיכום והמלצות
פרק 6: סיכום
פרק 7: ביבליוגרפיה
1.1 כללי
המחשבה העתידית, אסטרטגיה מנהלית ותוכנית פיתוח בית ספרית, מעצבות את התפיסה של המעבר לכיוון פיתוח עתידי אסטרטגי ובכלל זה תפקיד מנהל בית הספר בעידן שנויים בחינוך.
כיום, אין לראות את הפיתוח בכיוון מתן אוטונומיה לבתי הספר. בטרם אציע את הצעותי לעניין זה ולעניין ניהול משאבים לבניית תוכנית שכזו, מוצאת אני לנכון להזהיר תחילה את עצמי מפני האוטונומיה הבית ספרית.
1.2 אנטומיה של אוטונומיה
אוטונומיה של בתי הספר הינה מטרה רצויה של מערכת החינוך - ביטוי לתפיסות חברתיות, פילוסופיות-חינוכיות וניהוליות נאורות. אולם במציאות נוצרת במקומה אוטונומיה מזויפת, אוטונומיה כאילו.
הגורמים לכך הם בעיקר: הורים תובעניים ומתלהמים, בעלי גישה תכליתית-מעשית וחומרית; ראשי הרשות המקומית, המשתוקקים להצלחה אלקטורלית ומחבקים את בית הספר בחיבוק דוב; והמקומונים שמנצלים באורח ציני מצבים חינוכיים רגישים ומטפלים בהם בבוטות.
חביבה אצל אלה ההקבלה הפשטנית בין המערכת החינוכית למערכת הכלכלית, שלפיה בית הספר, ככל מפעל עסקי, צריך להיות "מופרט" ו"לספק חינוך" ל"צרכני חינוך", בהתאם לדרישותיהם.
כתוצאה מכך, מעורבות שהיתה יכולה להיות ברוכה הפכה להתערבות גסה - תחילה בניהול המשקי וכעבור זמן קצר גם בתוכניות החינוך.
בבתי ספר רבים תוכניות החינוך אינן מייצגות "אני מאמין", אלא תפורות טלאים טלאים - מענה לאינטרסים, ללחצים ולגחמות. בתי ספר מייצרים, למטרות רושם ופרסום, פרוייקטים קיקיוניים. בגלל הצורך הכפייתי להראות תוצאות (כגון: עמידה בבחינות הבגרות) והרצון לטפח מקצועות יוקרתיים, מצטמצמים הלימודים ההומניסטיים ומידלדל החינוך הערכי. ???מתקטבת הנבדלות החברתית: התלמידים המוכשרים זוכים למשמני "המצוינות"; האחרים, בהם בעלי צרכים מיוחדים, נדחים מהם.
רבים מהמורים חשים מאוימים ומיישרים קו עם התביעות הלוחצות. רק מעטים מהם מוחים בגלוי ובאומץ. ואשר למנהלים: צומח לעינינו דגם חדש. מנהלים נחמדים ואפילו מוכשרים, מסתדרים יפה ביחסי אנוש ומפעילים יחסי ציבור, יודעים לרצות את הבעלויות ולהתחבב על הכל, אך ללא עמוד שדרה מוסרי, ללא השקפת עולם, רדודים בידע ונעדרי השפעה מעצבת.
בית ספר רציני ואיכותי צריך, כמובן, להתנהל ביעילות ארגונית וכלכלית וחובה עליו לספק את צורכי החינוך של התלמידים ושל הקהילה. אבל הוא איננו מתגדר רק במתן שירותי חינוך, אלא תובע תביעות - אינטלקטואליות, ערכיות ומוסריות. בית ספר יכול להיות כזה רק אם ההנהגה והסגל החינוכי שבו שואבים את כוחם מחזון חינוכי, מידע אקדמי ופדגוגי מעמיק, וממקור של אמונה וביטחון עצמי.
הדרכים לכך הן: חיזוק החינוך כפרופסיה; בחירה קפדנית של אנשים הניחנים באישיות אוטונומית, בהבנה מעמיקה של החינוך, וביכולות ניהול וחינוך; פיתוח והכשרה של מנהיגות פדגוגית; חקיקה המעניקה הגנה לאוטונומיה של פרופסיית החינוך; הסדרת התמיכה הכלכלית בבית הספר תוך מזעור השפעתה בחינוך. ובעיקר, בניית אמנה חברתית-חינוכית עם תלמידים, מורים, הורים ומנהיגים בקהילה, שתבטיח אוטונומיה בית ספרית אמיתית. 

 




ביקורות על המוצר :
דירוג ממוצע :
מספר ביקורות : 1
כתוב ביקורת


שונות :
שלח לחבר
בירור מידע על המוצר
    
מוכן להזמין?

מחירון: 572.00 ₪
אצלנו: 286.00 ₪
חסכת: 286.00 ₪ (50%)

משלוח חינם!









בעגלת הקניות שלך יש
פריטים 0
סך הכל (₪) 0.00

הלהיטים שלנו
1. עמדות מורים כלפי תוכנית שילוב ילד חריג
- - - - - - - - - - - - - -
2. הנעת עובדים (מוטיבציה) - חקר מקרה
- - - - - - - - - - - - - -
3. מעורבות הורים בעשייה החינוכית
- - - - - - - - - - - - - -
4. הקשר בין הסביבה הפיזית של ההוראה לבין שחיקת מורים
- - - - - - - - - - - - - -
5. ייצור ושיווק טיטולי האגיס
- - - - - - - - - - - - - -

פרסומות

חיפוש גוגל
google


© 2014 avo.co.il. All Rights Reserved.

אחסון אתרים | חנות וירטואלית
אחסון אתרים | חנות וירטואלית