AVO


 דף הבית  אודותינו  חדשות ומבצעים  שאלות ותשובות צור קשר חשבון תנאי שימוש לקופה 


חיפוש מתקדם

תפריט
שאלוני מחקר תקפים
סקירת ספרות נרחבת
מידענות אקדמית בחינוך ומדעי החברה
כל העבודות 
מבצעים 
ביבליוגרפיה מוערת 2012
מאגר עבודות
מאגר עבודות 2006
מאגר עבודות 2007
מאגר עבודות 2008
מאגר עבודות 2009
מאגר עבודות באומנות
מאגר עבודות באנתרופולוגיה
מאגר עבודות בארכיאולוגיה
מאגר עבודות בגיאוגרפיה
מאגר עבודות בדת וחברה
מאגר עבודות בדת ויהדות
מאגר עבודות בהיסטוריה
מאגר עבודות בהיסטוריה כללית
מאגר עבודות בחינוך גופני
מאגר עבודות בחינוך מיוחד
מאגר עבודות ביחסים בינלאומיים
מאגר עבודות במגדר וחברה
מאגר עבודות במדעי המדינה
מאגר עבודות במזרח התיכון
מאגר עבודות במנהל ארגוני
מאגר עבודות במנהל חינוכי
מאגר עבודות במנהל חינוכי והוראה
מאגר עבודות במנהל עסקים
מאגר עבודות במנהל ציבורי
מאגר עבודות במשפחה וחברה
מאגר עבודות במשפט וחברה
מאגר עבודות במשפטים
מאגר עבודות בסוציולוגיה ארגונית
מאגר עבודות בסוציולוגיה בחינוך
מאגר עבודות בסיעוד
מאגר עבודות בספרות ושירה
מאגר עבודות בעבודה סוציאלית
מאגר עבודות בפוליטיקה וחברה
מאגר עבודות בפילוסופיה
מאגר עבודות בפסיכולוגיה
מאגר עבודות בפסיכולוגיה חברתית
מאגר עבודות בפסיכולוגיה חינוכית
מאגר עבודות בריבוד ואי שוויון
מאגר עבודות בתולדות עם ישראל
מאגר עבודות בתיירות
מאגר עבודות בתקשורת
מאגר עבודות ענק בחינוך
שאלוני מחקר
המאגר

חדש בחנות
הריון


רבי מכר
לא זמין

כתובת ה- IP שלך
מטעמי אבטחה אנו מתעדים את כתובת ה- IP שלך:54.167.174.90
שילוב תלמיד בעל הפרעות התנהגותיות קשות וניתוח ביקו
מק"ט 7353





הנושא: שילוב תלמיד בעל הפרעות התנהגותיות קשות וניתוח ביקורתי של המושגים הכלה והדרה.
לימודי תואר: שני במנהל חינוכי
היקף-מספר מלים: 9087
מספר עמודים: 24
מספר מקורות ביבליוגרפיים: 41
שנת פרסום: 2009
מבוא
סקירת ספרות
א. שוויון הזדמנויות בחינוך
ב. שילוב ילדים בצ"מ - מימוש עקרון השוויון בחינוך
הצגת הבעיה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א': פרוטוקול פגישות היועצת עם אחמד
נספח ב': פירוט התסמינים להפרעות קשב וריכוז

עבודה זו מתמקדת בשילוב של הילד אחמד בעל הפרעות התנהגותיות קשות מכיתה ב' רגילה.
מחד, בישראל החינוך מושתת על שוויון הזדמנויות במסגרת חוק חינוך חובה (מ-1949) המקנה זכות בסיסית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע ומין, לחינוך על מנת להקנות לו את הכלים הדרושים לחיות חיים בעלי משמעות. מאידך, חוק החינוך המיוחד, נותן תוקף לגישה החינוכית המעדיפה שילוב על פני השמה, "הכלה" inclusion". החוק נועד לאפשר הזדמנות שווה גם לילד החריג, המוגבל ביכולותיו.
כדי שהחברה בישראל תוכל להגשים את שאיפתה לחיים איכותיים כאלה, עליה לשקוד על כך שהשונות ההתנהגותית של כל מרכיבי האינטראקציה החברתית תהיה מבוססת על עקרונות וערכים של כבוד הדדי, קבלת השונות, סובלנות והתחשבות בזולת. מערכת החינוך בכלל ובית הספר בפרט ("חינוך מניח את קיומה של השונות" ענבר (2000) הם אחד ממכשירי החברה העיקריים (סוכן חיברות), להכנת אזרחיה לחיים. לכן אותם ערכים שברצוננו לטפח בחיים עצמם חייבים להיות חלק בלתי נפרד מחיי בית הספר.
אני משמש כסגן מנהל בית ספר יסודי בצפון הארץ. בתום שנת הלימודים התשס"ה פנתה מחנכת כיתה א/1 וביקשה להרחיק מכיתתה לשנת הלימודים תשס"ו, את אחמד (שם בדוי) שהתגלה כילד היפראקטיבי שהפריע במרוצת שנת הלימודים הקודמת, למהלך התקין של שיעורים והתנכל לילדים אחרים בכיתה. בבית ספרי אנו קולטים תלמידים משכונה קרובה, מבתים עם בעיות סוציו- אקונומיות קשות. האני מאמין של בית הספר הוא כי, קיימת שונות בין בני האדם: מורים, הורים ותלמידים. שונות זו באה לידי ביטוי בנטיות, בהעדפות, בכישורים, בסגנון הלמידה וההוראה, בקצב, בסגנון חשיבה וביכולת קוגנטיבית והתנהגותית. בית הספר חרט על דגלו "להכשיר את הילד לתפקד בחברה הקיימת ולצייד אותו בכלים המתאימים ללומד עצמאי". כמו במקרה הנוכחי, המורים נתקלים בעבודתם בקשיים רבים בשילובם של ילדים בעלי יכולות שונות, הטרוגניות זו מתעצמת כאשר בוחנים את האידיאולוגיה המנחה את מדיניות החינוך המוצהרת שלפי יצחק קשתי, (1997) "בחינה מעין זו של המדיניות החינוך הנוכחית בישראל מצביעה על תזוזה אידאולוגית מערכים של שויון הזדמנויות אוניברסלי לעבר ערכים של תחרותיות וישום העקרונות של כלכלת - שוק בחינוך". שילובו של אחמד בכיתה ב' רגילה היה כרוך בהמון לבטים, היסוסים וקשיים. בידנו לא הייתה אבחנה אם לאחמד הפרעה בקשב - ADHD או תסמונת "הילד הקשה". שובל ואחרים, (2005) או בעיות משמעת רגילות. קשיים אלו מתחדדים יותר לאור שילובם של תלמידים נוספים עם צרכים אחרים ודרישות מצד מערכת החינוך להישגים והצלחות. קשיים להשיג שוויון הזדמנויות לכל תלמידי הכיתה ולהתמודד עם צרכי ליקויי הלמידה וליקויי התנהגות במטרה לשפר את איכות חייהם, לחזק ולהעצים את מעמדם בכתה. לפי ענבר, (2000), "המתח בין הנטייה הפנימית של הארגון לצמצומה של השונות והשאיפה החינוכית למיצוי הפוטנציאל האישי הוא לב ליבו של האתגר החינוכי".
בעבודה זו אנסה ליישם את תוצרי הלמידה הבאים: לנתח באופן ביקורתי את המושגים "הכלה" ו"הדרה" ברמת המוסד והמורה, אזהה היבטים בהתנסות שיש בהם כדי לתרום באופן חיובי לפיתוח של כיתות לימוד שוויוניות.
אבחן באופן ביקורתי את המידה בה הארגון וניסיוני הניהולי מספק את ההזדמנויות לשיפור ההתנסות החינוכית והציפיות שלי.




שונות :
שלח לחבר
בירור מידע על המוצר
    
מוכן להזמין?

מחירון: 500.00 ₪
אצלנו: 260.00 ₪
חסכת: 240.00 ₪ (48%)

משלוח חינם!








מוצרים קשורים:

  • אינטגרציה בחינוך- האם היעדים הושגו

    הנושא: 35 שנות אינטגרציה בחינוך- האם היעדים הושגו מלים- 12352 מקורות- 103

    סה"כ: ₪260.00


  • נכונות מורים רגילים להתמודד עם שילוב ילדים בעלי צר

    נכונות מורים רגילים להתמודד עם שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת הכיתה הרגילה תואר: שני היקף-מספר מלים: 4700 מספר עמודים: 17 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 41 ביבליוגרפיה מוערת עדכנית לשנת 2012

    סה"כ: ₪390.00


  • שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה והמשולבת

    עבודת מחקר בנושא: שילוב הילד החריג בכיתה הרגילה והמשולבת היקף-מספר מלים: 3043 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 5

    סה"כ: ₪86.00


  • שילוב הילד החריג במסגרת הכיתה הרגילה

    מחקר כמותי הבודק את הקשר בין ידע מורים בחינוך מיוחד והמסגרת הבית-ספרית לבין עמדות מורים כלפי שילוב הילד החריג במסגרת הכיתה הרגילה היקף-מספר מלים: 22000 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 47

    סה"כ: ₪260.00


  • שילוב ילד בעל פיגור שכלי במסגרת הרגילה

    הנושא: שילוב ילד בעל פיגור שכלי במסגרת הרגילה מס' מלים: 2990 מס' מקורות: 16 שנת פרסום: 2005

    סה"כ: ₪86.00


  • שילוב ילד בעל פיגור שכלי במסגרת הרגילה

    הנושא: שילוב ילד בעל פיגור שכלי במסגרת הרגילה (חקר מקרה) מלים-3525 מקורות-

    סה"כ: ₪234.00


  • שילוב ילדים אוטיסטים במסגרת הכיתה הרגילה

    שילוב ילדים אוטיסטים במסגרת הכיתה הרגילה, האם אפשרי? מלים: 11040 מקורות : 90 ביבליוגרפיה מוערת עדכנית לשנת 2012

    סה"כ: ₪390.00


  • שילוב ילדים בעלי הפרעת adhd בגן הרגיל. כפועל יוצא

    הנושא: שילוב ילדים בעלי הפרעת adhd בגן הרגיל. כפועל יוצא לשוויון בחינוך והתמודדות עם "שונות" לימודי תואר: שני במנהל חינוכי היקף-מספר מלים: 4650 מספר עמודים: 14 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 30 שנת פרסום: 2009

    סה"כ: ₪260.00


  • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל

    הנושא: שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל לימודי תואר: שני היקף-מספר מלים: 7508 מקורות ביבליוגרפיים: 36 ביבליוגרפיה מוערת עדכנית לשנת 2012

    סה"כ: ₪390.00


  • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל - חקר מקרה

    הנושא: דיסרטציה המוגשת לאוניברסיטה למימוש חלקי של הדרישות לתואר שני שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל - תואר: שני מלים: 18159 מקורות : 72 ביבליוגרפיה מוערת עדכנית לשנת 2012

    סה"כ: ₪494.00


  • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל – חקר מקרה

    הצעת מחקר לעבודת דיסרטציה בנושא:שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל – חקר מקרה לימודי תואר: שני במנהל חינוכי היקף-מספר מלים: 3520 מספר עמודים: 12 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 48 שנת פרסום: 2009

    סה"כ: ₪156.00


  • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל – חקר מקרה

    -הנושא: שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגן רגיל – חקר מקרה לימודי תואר: שני במנהל חינוכי היקף-מספר מלים: 7000 מספר עמודים: 36 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 28 שנת פרסום: 2009

    סה"כ: ₪260.00


  • שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל

    הנושא: שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל כפועל יוצא לשוויון בחינוך היקף-מספר מלים: 6942 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 32 קוד העבודה: 7024 מחיר: 260 ₪ שנת פרסום: 2007

    סה"כ: ₪260.00


  • שילוב ילדים בצ"מ בחינוך הרגיל כפועל יוצא לשוויון

    הנושא: שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל כפועל יוצא לשוויון בחינוך היקף מספר מלים: 6942 מספר מקורות: 32 שנת פרסום: 2006

    סה"כ: ₪260.00


  • שילוב ילדים חריגים כגורם לשחיקת המורה

    הנושא: הקשר בין שילוב ילדים חריגים בכיתה רגילה לבין שחיקתו המקצועית והנפשית של המורה מלים – 18202. מקורות- 95.

    סה"כ: ₪390.00


  • שילוב ילדים לקויי למידה בכיתות א' עד ג' רגילות בבי

    שילוב ילדים לקויי למידה בכיתות א' עד ג' רגילות בבית ספר יסודי מלים: 23409 מקורות : 89 ביבליוגרפיה מוערת עדכנית לשנת 2012

    סה"כ: ₪494.00


  • שילוב תלמידים בעלי פיגור קל במסגרת לימודים רגילה

    שילוב תלמידים בעלי פיגור קל במסגרת לימודים רגילה לימודי תואר: שני במנהל חינוכי היקף-מספר מלים: 4874 מספר עמודים: 14 מספר מקורות ביבליוגרפיים: 21 שנת פרסום: 2009

    סה"כ: ₪260.00


  • שילובם של ילדים לקויי קריאה בכיתה הרגילה

    הנושא: שילובם של ילדים לקויי קריאה בכיתה הרגילה כאמצעי לקידום שוויון הזדמנויות במערכת החינוך. תואר: שני מלים: 7075 עמודים: 20 מקורות : 57 ביבליוגרפיה מוערת עדכנית לשנת 2012

    סה"כ: ₪390.00



    לא מצאת? נסה לחפש גם כאן:

  •  מאגר עבודות > מאגר עבודות 2009



  • בעגלת הקניות שלך יש
    פריטים 0
    סך הכל (₪) 0.00

    הלהיטים שלנו
    1. עמדות מורים כלפי תוכנית שילוב ילד חריג
    - - - - - - - - - - - - - -
    2. הנעת עובדים (מוטיבציה) - חקר מקרה
    - - - - - - - - - - - - - -
    3. מעורבות הורים בעשייה החינוכית
    - - - - - - - - - - - - - -
    4. הקשר בין הסביבה הפיזית של ההוראה לבין שחיקת מורים
    - - - - - - - - - - - - - -
    5. ייצור ושיווק טיטולי האגיס
    - - - - - - - - - - - - - -

    פרסומות

    חיפוש גוגל
    google


    © 2014 avo.co.il. All Rights Reserved.

    אחסון אתרים | חנות וירטואלית
    אחסון אתרים | חנות וירטואלית